Jdi na obsah Jdi na menu
 


Modulové kolejiště

Modulové kolejiště se skládá z jednotlivých dílů (tzv. modulů), na kterých je znázorněn určitý úsek tratě. Okraje modulů, na které jsou vyvedeny koleje mají shodný tvar čel    tzv. styčný profil, které vytváří profil terénu na okraji, včetně přesné návaznosti kolejnic na sebe, takže moduly lze spojit dohromady. Spojením více modulů navzájem vznikne kolejiště, které napodobí skutečnou trať.Velikost a tvar modulů není omezen, námětem může být trať i stanice.

0002.jpg   0003.jpg

 

  p9180418.jpg   p9160336.jpg

 

Sestavené kolejiště může při každém setkání modelářů měnit jeho tvar a půdorys, protože moduly, které jsou vybaveny stejným styčným profilem lze vzájemně zaměňovat.

     

Přechodové profily:

 

 

Tři přechodové profily o šířce 500 mm,které byly převzaty ze systému FREMO

 

 

Výhody modulové koncepce

Modulová stavba kolejiště přináší v porovnání s klasickým stabilním kolejištěm určité výhody, které vyniknou zvláště dnes, kdy je nutné rozvažovat finanční a prostorové možnosti.

menší náročnost - postavit první modul je mnohem snažší a rychlejší než celé         kolejiště. Možnost pozorovat postavený modul, zapojený do sestavy kolejiště je nejlepší motivací k další práci - pro žáky i dospělé

variabilita obtížnosti- při stavbě lze zvolit motiv vhodné obtížnosti (od jednoduchého traťového úseku až po stanici). Každý modelář vypracuje model do úrovně, kterou zvládne, aniž by ovlivňoval práci ostatních členů.

otevřená struktura - provozu kolejiště se teoreticky mohou aktivně účastnit i modeláři-nečlenové, kteří vlastní modul(y) vybavené shodným styčným profilem.

skladnost modulů - v době kdy není kolejiště provozováno, se moduly snáze uskladní a není zbytečně blokována místnost a na kolejiště se nepráší

variabilita sestav - sestavené kolejiště může pokaždé změnit tvar a proporce